O nama
Plati račun
Prodajna mjesta
Aktiviraj e-račun
Newsletter
Karijera 0800 30 630
Zaprati nas:
Prodajna mjesta | 0800 30 630
Društvo “Blicnet” d.o.o. Banja Luka vrši izmjene i dopune Opštih uslova poslovanja “Blicnet” d.o.o. Banja Luka (u daljem tekstu: Opšti uslovi poslovanja) i Priloga Opštih uslova poslovanja “Blicnet” d.o.o. Banja Luka – USLUGE (u daljem tekstu: Prilog Opštih uslova poslovanja), kako slijedi:
1. Dodaje nova podtačka 1.1.5.1. Opštih uslova poslovanja koja glasi:
“Blicnet kao kontrolor podataka obrađuje lične podatke Pretplatnika u skladu sa Zakonom o zaštiti ličnih podataka BiH. Informacije o obradi, uključujući identitet i kontaktne podatke kontrolora, kontaktne podatke službenika za zaštitu podataka (DPO), svrhe i pravne osnove, kategorije primalaca, rokove čuvanja, prava nosioca podataka, informacije o prenosima u druge države i o eventualnoj automatizovanoj obradi, dostupne su Pretplatniku prije ili prilikom prikupljanja podataka, u skladu sa čl. 15. i 16. Zakona o zaštiti ličnih podataka.”
2. Mijenja se podtačka 2.2. Opštih uslova poslovanja i glasi:
“Lice koje želi da postane Pretplatnik usluge podnosi zahtjev za zasnivanje pretplatničkog odnosa, u kojem navodi svoje lične podatke, te vrstu usluge koju želi da koristi. Zahtjev za zasnivanje pretplatničkog odnosa sadrži lične podatke Pretplatnika (ime i prezime, adresu prebivališta odnosno boravišta, adresu za instalaciju priključka, broj lične karte i mjesto izdavanja lične karte), vrstu telekomunikacijske usluge koja se ugovara, cijenu usluge ili naziv stavke važeceg cjenovnika operatora prema kojem će se naplacivati ugovorena usluga, maksimalni rok za realizaciju priključka i uspostavu usluge, trajanje ugovora i adresu za dostavljanje računa za obavljene telekomunikacijske usluge.
Prije ili u trenutku podnošenja zahtjeva za zasnivanje pretplatničkog odnosa Blicnet Pretplatniku dostavlja sažete i razumljive informacije iz člana 15. Zakona o zaštiti ličnih podataka, a kada se podaci pribavljaju iz drugih izvora, informacije iz člana 16 Zakona o zaštiti ličnih podataka, uz obezbjeđenje kanala za ostvarivanje prava iz čl. 14 Zakona o zaštiti ličnih podataka.”
3. Mijenja se podtačka 3.2.5. Opštih uslova poslovanja i glasi:
“U slučaju izmjena ili dopuna Opštih uslova poslovanja Blicneta, opisa i cijena usluga, koji su u potpunosti nepovoljniji za Pretplatnike, postojeći Pretplatnik na kojeg se izmjene odnose ima pravo da pismenim putem raskine pretplatnički ugovor bez naknade, odnosno ima pravo na povrat neiskorištenog uplaćenog novčanog iznosa, u roku od 30 dana od dana objave tih izmjena, osim u slučaju ako su te izmjene posljedica regulatornih obaveza, izmjena poreza na dodatu vrijednost ili posljedica izmjena veleprodajnih cijena i drugih obaveza utvrđenih od strane nadležnih institucija, na koje operater telekomunikacionih usluga nema uticaj. Ako Pretplatnik ne podnese pismeni zahtjev za raskid ugovora, smatra se da prihvatio sve izmjene.
U slučaju izmjena koje se odnose na suštinske promjene obrade ličnih podataka (npr. nove svrhe ili novi primaoci), Blicnet će Pretplatnike blagovremeno obavijestiti prije početka takve obrade, u skladu sa čl. 15 Zakona o zaštiti ličnih podataka, uz jasno naznačeno pravo prigovora ili odustanka, zavisno od pravnog osnova.”
4. Mijenja se podtačka 4.2.2. Opštih uslova poslovanja i glasi:
“Izvršenjem prenosa i aktivacijom usluge, podnosilac zahtjeva postaje Pretplatnik Blicneta, te je od dana izvršenog prenosa obavezan plaćanje mjesečne pretplate vršiti na račun Blicneta. Pretplatnik koji je dostavio zahtjev za prenos broja, obavezan je da s Blicnetom zaključi poseban pretplatnički ugovor s minimalnim periodom važenja od jedne godine.
Radi izvršenja prenosa broja, Blicnet obrađuje i razmjenjuje relevantne podatke sa operatorom davaocem/primaocem i uključenim sistemima/organima na osnovu člana 8. Zakona o zaštiti ličnih podataka (izvršenje ugovora i pravne obaveze). U tom slučaju Pretplatniku su dostupna prava iz člana 14 i članova 18–24. Zakona o zaštiti ličnih podataka, uključujući prigovor gdje je primjenjivo.”
5. Dodaje nova podtačka 14.3. Opštih uslova poslovanja koja glasi:
“Ukoliko se usluge iz okvira ponude Blicneta nude licu mlađem od 16 godina, a pravni osnov obrade je saglasnost korisnika, Blicnet je dužan, prije započinjanja obrade, pribaviti saglasnost roditelja ili staratelja te preduzeti razumne mjere provjere autentičnosti te saglasnosti, u skladu sa članom 10. Zakona o zaštiti ličnih podataka.”
6. Mijenja se podtačka 15.4. Opštih uslova poslovanja i glasi:
“Blicnet obrađuje lične podatke Pretplatnika zakonito, pravično i transparentno, uz primjenu principa iz člana 7 Zakona o zaštiti ličnih podataka.
Svrhe obrade uključuju: zaključivanje i izvršenje pretplatničkog ugovora i isporuku usluga, ispunjenje pravnih obaveza (npr. propisi RAK, poreski i knjigovodstveni), te legitimne interese Blicneta (npr. sprečavanje zloupotreba i bezbjednost mreže), osim kada nad njima pretežu prava i slobode Pretplatnika.
Ako je obrada zasnovana na saglasnosti, Pretplatnik može tu saglasnost u bilo kojem trenutku povući, bez uticaja na prethodnu obradu, a povlačenje je jednako jednostavno kao i davanje saglasnosti.
Pretplatnik ima sljedeća prava: pristup, ispravku, brisanje, ograničenje obrade, prenosivost, te pravo na prigovor, uključujući prigovor na direktni marketing, nakon koga se podaci više ne obrađuju u te svrhe.
U roku iz člana 14. stav 3. Zakona o zaštiti ličnih podataka, Blicnet odgovara na zahtjeve Pretplatnika i omogućava ostvarivanje prava bez naknade, osim ako su zahtjevi očigledno neosnovani ili pretjerani.
Blicnet ne donosi odluke koje proizvode pravne efekte isključivo putem automatizovanog odlučivanja, uključujući profilisanje, izuzev ako je to nužno za ugovor ili zasnovano na izričitoj saglasnosti, uz obezbjeđenje prava na ljudsku intervenciju.
U slučaju povrede ličnih podataka, Blicnet će obavijestiti Agenciju bez nepotrebnog odgađanja, a najkasnije u roku od 72 sata, kao i nosioce podataka kada je vjerovatno da će povreda prouzrokovati visok rizik.
Prenosi podataka u druge države vrše se samo uz uslove iz članova 46–51. Zakona o zaštiti ličnih podataka.
Kontakt za ostvarivanje prava i pitanja o obradi podataka biće jasno objavljen u informaciji koja se dostavlja Pretplatniku u skladu sa članom 15. i 16. Zakona o zaštiti ličnih podataka, uključujući kontakt Službenika za zaštitu ličnih podataka.”
7. Mijenja se podtačka 16.1. Opštih uslova poslovanja i glasi:
“Blicnet može koristiti kontakt-podatke Pretplatnika za informisanje o novim proizvodima, cijenama i uslugama, kao i o aktuelnim promotivnim ponudama, isključivo u skladu sa Zakonom o zaštiti ličnih podataka. Pretplatnik ima pravo da u svakom trenutku, bez naknade, uloži prigovor na obradu u svrhe direktnog marketinga, uključujući profilisanje u mjeri u kojoj je povezano s takvim marketingom. Po prijemu prigovora Blicnet će bez odlaganja prestati sa daljom obradom podataka u tu svrhu. Prigovor se može podnijeti pisanim putem na adresu Blicneta ili putem e-pošte: dpo@supernovabih.ba. Načini podnošenja i kontakt-podaci jasno su naznačeni u informaciji iz člana 15. Zakona o zaštiti ličnih podataka.”
8. Poslije tačke 17. ZAVRŠNE ODREDBE dodaje se nova podtačka 17.0. Opštih uslova poslovanja koja glasi:
“Blicnet se obavezuje održavati odgovarajuće tehničke i organizacione mjere zaštite, srazmjerno riziku, uključujući kontrolu pristupa, integritet i povjerljivost sistema, kontinuitet i evidenciju radnji nad podacima, u skladu sa Zakonom o zaštiti ličnih podataka.”
9. Mijenja se tačka 2. stav treći Priloga Opštih uslova poslovanja i glasi:
“Objavljivanje podataka Pretplatnika u javnim imenicima (ime i prezime/naziv, broj telefona i adresa) moguće je isključivo na osnovu Pretplatnikove izričite saglasnosti. Saglasnost se može povući u bilo kojem trenutku, bez naknade i bez uticaja na važenje ili izvršenje ugovora o usluzi. Po povlačenju saglasnosti Blicnet bez odlaganja obustavlja dalju objavu i svako novo ustupanje navedenih podataka.”
10. Ostale odredbe Opštih uslova poslovanja i priloga Opštih uslova poslovanja ostaju nepromijenjene i na snazi.
11. Ove izmjene i dopune Opštih uslova poslovanja, kao i Prilog Opštih uslova poslovanja stupaju na snagu po isteku 30 dana od dana objavljivanja u dnevnim novinama, ali ne prije 04.10.2025.godine.